Η οδήγηση στην Ελλάδα, σε σχέση με τις άλλες χώρεs.
Αυτά που γράφω παρά κάτω προέρχονται από προσωπικές παρατηρήσεις, που έχω κάνει τα τελευταία 45 χρόνια, ταξιδεύοντας ως τουρίστας ή επαγγελματικά, ψάχνοντας για κλασσικά αμάξια, ή άλλα αντικείμενα που θα δείτε στο μουσείο μας. Δεν υπάρχει καμία απολύτως πρόθεση φυλετικού ρατσισμού. Είμαι και πάντα έχω υπάρξει φανατικός αντιρατσιστής. Απλά λέω τα πράγματα με το όνομα τους.
Εχω επισκεφθεί 35 χώρες της Ευρώπης, Ασίας και Αμερικής. Σε τρεις από αυτές έχω ζήσει για μεγάλα διαστήματα. Το χάλι των ελληνικών δρόμων δεν το έχω δει πουθενά. Με την λέξη αυτή αναφέρομαι περισσότερο στη οδική συμπεριφορά των Ελλήνων. Για να μην θίξω τον υπέρμετρο εγωισμό τους, προτιμώ να μιλάω για δρόμους, αντί για οδηγούς. Ούτε στην πτωχότερη χώρα της Ασίας που είναι το Νεπάλ, δεν οδηγούν οι άνθρωποι με τόση αναξιοπρέπεια και ασυνειδησία ! Είναι νομίζω περιττό να αναφέρω οτι η κατάσταση των δρόμων εκεί είναι χειρότερη. Ασυντήρητοι και με μεγάλο ποσοστό χωματόδρομων.
Η Αγγλία που ήταν κάποτε το πρότυπο της ποιοτικής και ασφαλούς οδήγησης έχει χαλάσει. Οταν εγκαταστάθηκα εκεί το το 1971, η κατάσταση ήταν ακόμα άριστη. Με την βαθμιαία διείσδυση πληθυσμών που προήλθαν από την Αφρική και άλλες χώρες χαμηλού διανοητικού επιπέδου, έπαψε να έχει το αυτοκρατορικό μεγαλείο του παρελθόντος. Οι Ινδοί και οι Πακιστανοί μετανάστες δεν φαίνεται να έβλαψαν την χώρα. Οι Νιγηριανοί και οι Κύπριοι είναι σκέτη καταστροφή ! Πετάγονται από τα στενά στους κεντρικούς δρόμους χωρίς την αρμόζουσα προσοχή, και δεν δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στον Κ.Ο.Κ. Οι δεύτεροι μάλιστα ξεχωρίζουν, γιατί πετούν τα άδεια πακέτα των τσιγάρων τους έξω από τ’ αμάξι, όπως ακριβώς κάνουν εδώ οι ιθαγενείς. Οι αστυνομικοί είναι γλύκες. Απλά σου κάνουν σύσταση για κάποια παράβαση που μπορεί να κάνεις, και σου μαθαίνουν το νόμο. Να μη σου τύχει όμως μοτοσυκλετιστής τροχονόμος… είναι ο φόβος και ο τρόμος ! Οι Αγγλοι τα κάνουν πάνω τους, αν οδηγούν παλιό αμάξι και δούνε τέτοιο τροχονόμο !
Οι Γάλοι (των Παρισίων μόνο) είναι χωρίς αμφιβολία οι πιο ξύπνιοι οδηγοί της υφηλίου. Οδηγούν με νεύρο και ταχύτητα που δεν έχω δει πουθενά αλλού. Το πλέον αξιοπρόσεκτο χαρακτηριστικό τους είναι οτι ξεκινούν ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ όταν ανάψει το πράσινο φανάρι, σαν να είναι πυροδοτημένοι από πίσω.
Οι Ελβετοί παίζουν με την ακρίβεια. Στο σήμα STOP πρέπει να εκμηδενίσεις εντελώς την ταχύτητα σου. Πρέπει με άλλα λόγια να σταματήσεις, κι’ ας είναι άδειος ο άλλος δρόμος. Ετσι έφαγε πρόστιμο η μητέρα της φίλης μου της Νικόλ, στα γεράματα της ! Για να αντιληφθείτε πόσο λεπτολόγοι είναι οι άνθρωποι, θα αναφέρω το εξής : Εαν το αμάξι σου στάζει οποιοδήποτε υγρό : νερό, λάδι, dot3 κλπ, αποτυχαίνει το ΚΤΕΟ τεστ.
Η Γερμανία χωρίς αμφιβολία έχει τους πιο γρήγορους δρόμους, χωρίς όριο ταχύτητας. Αλλά εκεί που γράφει όριο 60 km/h για παράδειγμα, σημαίνει 60 κι’ ούτε ένα χιλιόμετρο παραπάνω ! Αυτό που συμβαίνει εδώ, να δείχνει π.χ. το σήμα 50, στη εθνική οδό, και να συνεχίζουν οι οδηγοί με την κεκτημένη ταχύτητα των 120 km/h, δεν θα μπορούσε να συμβεί με τίποτα εκεί. Ο οδηγός θα συλλαμβάνετο αμέσως.
Η συμπεριφορά των Βαλκανίων είναι μία φρίκη. Εύχομαι να μην είχατε την τύχη να σας σταματήσει Γιουγκοσλάβος, ή Βούλγαρος αστυνομικός για υπέρβαση κάποιου γελοίου ορίου ταχύτητας, στο παρελθόν. Το πρώτο πράγμα που έκανε ήταν να σου πάρει το διαβατήριο ! Αντε να το ξαναβρείς μετά. Μπερδευόταν με χίλια άλλα δυο διαβατήρια στο μπλόκο, και γινότανε χαμός, ιδιαίτερα αν τύχαινε να το δώσουν σε κάποιον άλλο κατά λάθος !!! Οι επαγγελματίες φορτηγατζήδες είχαν έτοιμο το φιλοδώρημα και δεν μπλέκανε με το νόμο. Αυτοί που δεν ήξεραν όμως, και το παίζανε ζόρικοι, την βάφανε για τα καλά.
Οι ηνωμένες πολιτείες έχουν χωρίς αμφιβολία τους ασφαλέστερους δρόμους. Εκανα 15000 μίλια χωρίς να δω ούτε ένα ατύχημα. Το οτι χωρίζει την κάθε κατεύθυνση των αυτοκινητοδρόμων ένα κενό πλάτους από 5 μέχρι 30 μέτρα, εξαλείφει το ενδεχόμενο μετωπικής σύγκρουσης . Επίσης δεν βλέπει κανείς πουθενά αστυνομία . Πιθανώς να είναι κρυμμένοι και να μην φαίνονται!
Από όλες τις χώρες που έχω οδηγήσει, οι ΗΠΑ είναι ο παράδεισος του αυτοκινητιστή. Ακρως ασφαλής και χαλαρή οδήγηση σε φαρδύς δρόμους χωρίς κίνηση αν εξαιρέσουμε βέβαια τα αστικούς δρόμους των μεγαλουπόλεων τύπου Σικάγο, Λος Άντζελες κλπ. Τα όρια ταχύτητας, και η αυστηρότητα του νόμου ποικίλουν από πολιτεία σε πολιτεία. Το υψηλότερο που έχω δει είναι 75 Mph, που υπερβαίνει πολλά Ευρωπαϊκά.
Τους πλέον ολισθηρούς δρόμους τους έχω βρει στην Ελλάδα και την Νότια Ιταλία. Αυτό που καθιστά τους ελληνικούς δρόμους φοβερά επικίνδυνους, είναι οι κακομελετημένες διασταυρώσεις, οι στενές γέφυρες μετά από στροφές, το μεταβλητό πλάτος του δρόμου, οι αυτοκινητόδρομοι της …μιάμιση λωρίδας, η έλλειψη διαχωριστικού στην μέση του δρόμου, οι παράνομες στροφές προς τ’ αριστερά (τα ατυχήματα αυτά, είναι σχεδόν πάντα θανατηφόρα στις εθνικές οδούς), η μη τήρηση των λωρίδων όταν είναι 2 ή περισσότερες και η ανομοιογενής ταχύτητα, στους στενούς δρόμους. (γρήγορα ΙΧ μαζί με αργά φορτηγά)
Χωρίς αμφιβολία είναι η κόλαση του αυτοκινητιστή και κατέχει τα πρωτεία στις παραβάσεις, τα δυστυχήματα, τον αριθμό των ανασφάλιστων οδηγών (>500.000), στις υλικές ζημίες που προκαλούνται όχι μόνο στα οχήματα, αλλά και σε περιουσία , που δεν αποζημιώνεται ποτέ.
Τα τελευταία 20 χρόνια που μένω εδώ, δεν έχω παρατηρήσει καμία βελτίωση, μολονότι έχει γίνει κατά καιρούς σοβαρή προσπάθεια.
Οταν οι πολίτες είναι ξεροκέφαλοι, όση προσπάθεια και να καταβάλει η πολιτεία, δεν έχει αποτέλεσμα. Για να δούμε αποτελέσματα, πρέπει να φύγουν οι ιθαγενείς από ‘δω, και να εγκατασταθούν Ευρωπαίοι. Το θέμα είναι οτι οπουδήποτε καταλήξει ο εγχώριος πληθυσμός, θα καλλιεργήσει την απάτη και την διαφθορά, καταστρέφοντας τοιουτοτρόπως και το νέο τόπο εγκατάστασης!