Πως βάζουμε μπροστά ένα κινητήρα που δεν έχει δουλέψει για 20+ χρόνια
1. Ανοίγουμε το καπό κι ελέγχουμε ότι δεν είναι κολλημένος ο κινητήρας βάζοντας την 4η ταχύτητα και σπρόχνωντας μπροστά ή πίσω το όχημα.
2. Ελέγχουμε ότι γυρίζει ελεύθερα η αντλία του νερού.
Εάν η αντλία δεν γυρίζει, τότε χαλαρώνουμε τον ιμάντα και με το χέρι κάνουμε παλινδρομικές κινήσεις στον έλικα που είναι βιδωμένος πάνω στην αντλία, προκειμένου να ξεσφηνώσει. Αν έχουμε επιτυχία, ξανασφίγγουμε τον ιμάντα.
3. Καθαρίζουμε τις πλατίνες που βρίσκονται μέσα στον διανομέα (distributeur) χρησιμοποιώντας πολύ ψιλό γυαλόχαρτο. Ελέγχουμε ότι οι πλατίνες ανοιγοκλείνουν σωστά, γυρίζοντας τη μηχανή με το χέρι.
4. Αφαιρούμε το φίλτρο αέρος για να έχουμε οπτική επαφή με το εσωτερικό του καρμπυρατέρ. Ξεβιδώνουμε τη σωλήνα τροφοδοσίας από την αντλία βενζίνης και βιδώνουμε μία σωλήνα ελαστική, προκειμένου να τροφοδοτηθεί με φρέσκια βενζίνη, που βρίσκεται μέσα σε ένα μπιτονάκι, τοποθετημένο σε ψηλότερη θέση, ώστε να γεμίσει η αντλία της βενζίνης και το καρμπυρατέρ άμεσα με βενζίνη.
5. Ελέγχουμε ότι το καρμπυρατέρ έχει γεμίσει γυρίζοντας την πεταλούδα του με το χέρι, ώστε να δούμε από την πάνω μεριά του καρπυρατέρ ότι εκτινάσσεται βενζίνη από το μπεκ της επιτάγχυνσης.
Σε περίπτωση που το καρμπυρατέρ είναι τύπου SU, δεν μπορούμε να διαπιστώσουμε ότι έχει γεμίσει διότι δεν υπάρχει μπεκ επιτάχυνσης. Πρέπει συνεπώς να ξεβιδώσουμε το δοχείο του φλοτέρ για να σιγουρευτούμε ότι έχει γεμίσει με βενζίνη. Καμιά φορά η βαλβίδα του φλοτέρ είναι κολλημένη και δεν μπαίνει βενζίνη μέσα. Εάν προσέξετε να “ιδρώνει” η αντλία της βενζίνης μην ανησυχήσετε. Συχνά βρίσκεται και το έμβολο του SU καρμπυρατέρ κολλημένο και χρειάζεται ξεκόλλημα.
6. Σιγουρευόμαστε ότι η μηχανή έχει λάδι και το ψυγείο έχει νερό (απεσταγμένο).
7. Συνδέουμε μία καλοφορτισμένη μπαταρία.
8. Κανονικά το αμάξι πρέπει να πάρει με την πρώτη μπροστά. Εάν δεν πάρει μπροστά, ελέγχουμε τον σπινθήρα που βγάζει ο πολλαπλασιαστής, γυρίζοντας τη μηχανή με τη μίζα για 2 δευτερόλεπτα.
Αν δεν βγάλει γερό μπλε σπινθήρα, ελέγξτε ότι πηγαίνει ρεύμα στον πολλαπλασιαστή, τον πυκνωτή και τις πλατίνες. Αν έχετε κάποια απορία, πάρτε με τηλέφωνο στο 6999542293.
9. Οταν έρθει η ώρα να επανασυνδέσουμε το ντεπόζιτο της βενζίνης, αφαιρούμε το περιεχόμενο του (που είναι χρήσιμο μόνο για καθαρισμό και προσάναμα), φυσάμε με το κομπρεσέρ την σωλήνα, και κάνουμε καθαρισμό στα φίλτρα και στις βαλβίδες αντεπιστροφής της αντλίας του καυσίμου, αν το έχουν ανάγκη. Οι ηλεκτρικές αντλίες, σχεδόν πάντα, χρειάζονται τρίψιμο στις πλατίνες τους με ψιλό γυαλόχαρτο. Βρίσκονται μέσα στο μαύρο, σρογυλό καπάκι από βακελίτη.
* Οι οδηγίες αυτές ισχύουν για το 95% των οχημάτων που κατασκευάστηκαν από 1900 μέχρι το 1980.
George Mitsotakis: Οσο μικρότερη αγωγιμότητα έχει το ψυκτικό μας υγρό, τόσο καλύτερα. Σκοπός είναι να μην έχει ιόντα (άλατα) το υγρό που θα βάλουμε μέσα στο ψυγείο. Το απεσταγμένο και απιονισμένο νερό έχουν σχεδόν μηδενική αγωγιμότητα, πράγμα που σημαίνει ότι δεν έχουμε το σύνδρομο της ηλεκτρόλυσης που καταστρέφει τα περισσότερο ανοδικά (-) μέταλλα που έχουν οι μηχανές, δηλαδή αλουμίνιο και σίδηρο, όταν υπάρχει αγωγιμότητα με τον χαλκό του ψυγείου, που είναι αρκετά καθοδικός (+). Από την στιγμή που θα βάλει κανείς νερό βρύσης μέσα στο ψυκτικό σύστημα μίας μηχανής, αρχίζει η αντίτροφη μέτρηση για την καταστροφή των υλικών που είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο και σίδηρο, λόγω ηλεκτρόλυσης και φραξιμάτων από τα άλατα. Γι’ αυτό Ποτέ μα Ποτέ δεν πρέπει να βάζουμε νερό από τη βρύση ή θαλασσινό σε μία μηχανή. Το ιδανικό θα ήταν ψιλό λάδι με ιξώδες 5 SAE, αν φυσικά, δεν χαλούσε τα λαστιχένια κομάτια που βρίσκονται στο σύστημα. Αφού, λοιπόν, σιγουρευτούμε οτι το ψυκτικό σύστημα δεν έχει διαρροή βγάζουμε το νερό από μέσα του, και το γεμίζουμε με το ειδικό ψυκτικό υγρό που χρησιμοποιούν οι κατασκευαστές στα καινούργια αυτοκίνητα.
Nick Vassilakis: στα καινούργια αυτοκίνητα οι κατασκευαστές ορίζουν ανω και κάτω όριο γιά την σκληρότητα του νερού που χρησιμοποιείται. εάν η σκληρότητα είναι μεγαλύτερη εμφανίζονται προβλήματα με σχηματισμό αλάτων. εάν είναι μικρότερη εμφανίζεται ηλεκτρόλυση.
George Mitsotakis: Δεν είναι δυνατόν να καταρρίπτεις τους απαράβατους νόμους της φυσικής, γράφοντας τέτοια πράγματα… Περίμενε 15 λεπτά να φωτογραφίσω την ζημιά που έπαθε η μηχανή ενος Austin 7 όταν ένας φίλος μου έβαλε νερό βρύσης στο ψυκτικό σύστημα.
Αγις Γραβαρης: Τωρα θυμηθηκα μια παλια διαφημιση για κινα τα υγρα για τα αλατα που βαζουν στα πλυντηρια…η αγανακτισμενη νοικοκοιρα κουναγε μπροστα στα μουτρα του μαστορα το σιχαμενο εξαρτημα…κοιταξτε πως εγινε αυτη η αντισταση!!!
Haha
George Mitsotakis: Το 2006 μπήκε νερό βρύσης στο ψυκτικό σύστημα αυτού του αμαξιού. Κοιτάξτε την ηλεκτρολυτική ζημιά του αλουμινίου! Οταν αλλάζουμε, λοιπόν, αντλίες νερού και στόμια που δέχονται θερμοστάτη μέσα, εφόσον έχουμε την επιλογή, να διαλέγουμε πάντα χυτοσιδερέν…See more
Γιάννης Πράππας Μπράβο George !!!
Nick Vassilakis: η Mororcraft επιμένει σε πόσιμο (drinkable) και όχι αποσταγμένο ή απιονισμένο νερό – κάποιο λόγο θα έχει…
George Mitsotakis: Aποκλείεται! To clean drinkable water είναι το νερό που αγοράζουμε σε μπουκάλια. Εχει κάποια αγωγιμότητα η οποία ποικίλει ανάλογα με την εταιρεία. Μετριέται εύκολα με απλό πολύμετρο ή ειδικό αγωγιμόμετρο. Εαν χρησιμοποιήσεις πολύμετρο θα πρέπει να υπολογίσεις το αντίστροφο της αντίστασης που μετράει, για να βρεις την αγωγιμότητα S : S=1/R Το απεσταγμένο νερό είναι αναμισβήτητα κλάσης ανώτερο γιατί έχει άπειρη αντίσταση, δηλαδή μηδενική αγωγιμότητα.