ΑΞΕΛΟΣ DIESEL MOTOR. The only Greek exhibit!
ΑΞΕΛΟΣ DIESEL MOTOR
Το μοναδικό ελληνικό έκθεμα από το πρώτο μέρος του 20ου αιώνα!
Ντροπή, αν θεωρήσει κανείς οτι τώρα πλέον, αυτή η χώρα δεν παράγει τίποτα εκτός από πλαστικές σωλήνες και τρόφιμα.
Κατασκευάστηκε απο την εταιρεία ΑΞΕΛΟΣ την δεκαετία του 30.
Μονοκίλυνδρος, υδρόψυκτος και δίχρονος πετρελαιοκινητήρας.
Είναι αποκλειστικά φτιαγμένος από χυτοσίδηρο και η αντλία λίπανσης είναι εξωτερική. Δεν χρειάζεται ηλεκτρικό ρεύμα για την λειτουργία του. Ολα τα κομμάτια είναι αυθεντικά, εκτός από τις ροδέλες που προσέθεσα εγώ.
Here you can see the external oil pump, that takes the motion from the central axle, with a belt.
This is the only mechanical exhibit that was made in this country.
It is a water cooled, single cylinder, two stroke diesel engine that was made by AXELOS during the 30s.
It is all made of cast iron, with an external, belt driven, oil pump. No electrics required.
All parts are original except the washers.
Donation of Bosch service Χρυσοφάκης Α.Ε.
What you see above is the diesel pump. Even though it is quite primitive, it is so simple, that nothing can go wrong!
Η επιχείρηση Δ. Κ. Κασσιόπουλος και Σία ιδρύθηκε στις 2 Οκτωβρίου 1925 ως ομόρρυθμος εταιρία από τους βολιώτες Δημήτριο Κασσιόπουλο πολιτικό μηχανικό με σπουδές στο Παρίσι, Ιωάννη Βουρέλια έμπορο και Δημήτρη Δημητρίου
οδηγό και τεχνίτη αυτοκινήτων. Ήδη από τα τέλη του 19ου αιώνα στη δημιουργία των επιχειρήσεων σιδηροβιομηχανίας έχουμε τη συνεργασία κεφαλαιούχων, διπλωματούχων μηχανικών και μηχανουργών. Οι τρεις αυτές κατηγορίες ανθρώπων είναι που ενώνουν κεφάλαιο, σπουδές και εμπειρία για να δημιουργήσουν τον
μηχανουργικό κλάδο του Βόλου. Αρχικός σκοπός της εταιρίας ήταν η δημιουργία επί της οδού Κουμουνδούρου
σταθμού αυτοκινήτων (Γκαράζ), όπου θα επιδιόρθωναν αυτοκίνητα. Ο κύριος επενδυτής και μέτοχος της επιχείρησης ήταν ο Κασσιόπουλος, ο οποίος θα νεμόταν και το 57% των κερδών. Μετά από ένα χρόνο, στις 4 Νοεμβρίου 1926 ο ένας εκ των εταίρων, Ιωάννης Κουρελάς, θα αποχωρήσει και οι Κασσιόπουλος και Δημητρίου θα συνεχίσουν μόνοι τους. Γρήγορα το γκαράζ μετατράπηκε σε μηχανουργείο, το οποίο μέσα σε μια δεκαετία έγινε ένα από τα σημαντικότερα της πόλης, παράγοντας ήδη από το 1934 πετρελαιομηχανές θαλάσσης και ξηράς ισχύος μέχρι 180 ίππων.
Ο Δημήτριος Κασσιόπουλος στο μεσοπόλεμο θα αναδειχθεί σε ένα από τα σημαντικότερα μέλη της τοπικής αστικής και οικονομικής ελίτ του Βόλου. Ήδη την εποχή της ίδρυσης του μηχανουργείου έχει τεχνική εταιρία με συμμετοχή στις
εργολαβίες οικοδομών και τεχνικών – δημόσιων έργων. Για τον ίδιο η δημιουργία του μηχανουργείου ήταν μια ευκαιρία για καθετοποίηση των επιχειρηματικών και παραγωγικών του δραστηριοτήτων, καθώς το εργοστάσιο του έδινε τη δυνατότητα να τροφοδοτεί με προϊόντα σιδηρουργίας και μηχανουργίας (δομικά υλικά) την οικοδομική και κατασκευαστική επιχείρησή του.
Μία μηχανή ΑΞΕΛΟΣ που δουλεύει στο Bosch Service της εταιρείας Χρυσοφάκη.
Αγιου Ιωάννου Χωστού 33, GR 71410, Ηράκλειο, τηλέφωνο: 2810 254558, www.chrissofakis.gr
email: bosch14@otenet.gr
Εδώ βλέπουμε ένα τετράχρονο πετρελαιοκινητήρα, με εξωτερικές βαλβίδες και ωστήρια, κατασκευασμένη στον Πειραιά από την εταιρεία : Τέχνικα Σ. Μαλκότσης Α.Ε. Βρίσκεται στο service Bosch της εταιρείας Χρυσοφάκη, και λειτουργεί.
Η δεύτερη μηχανή Αξελός που έχει η εταιρεία Bosch, του Μάρκου Χρυσοφάκη.
Στη πάνω μεριά βλέπουμε το ρυθμιζόμενο injector.
Η αντλία ντίζελ σε κοντινό πλάνο.
Το ωστήριο που βλέπουμε πάνω, πιέζει το έμβολο της αντλίας ντίζελ.
Here you can see the lubricating system. The pump is behind the oil bottle.
Εμπρος βλέπουμε μια Αξελός μηχανή και πίσω μια Μαλκότσι.