1926 Ford Model T

15.5 million were manufactured ! 14.5 In U.S.A.,  500,000 in Canada and another 500,000 in the U.K.

The Ford Model T (colloquially known as the Tin Lizzie and Flivver) is an automobile that was produced by Henry Ford’s Ford Motor Company from 1908 through 1927. The Model T set 1908 as the historic year that the automobile came into popular usage. It is generally regarded as the first affordable automobile, the car that “put America on wheels”; some of this was because of Ford’s innovations, including assembly line production instead of individual hand crafting, as well as the concept of paying the workers a wage proportionate to the cost of the car, so that they would provide a ready made market. The first production Model T was built on September 27, 1908, at the Piquette Plant in Detroit, Michigan.

 ford t

Date of manufacture: 1926
Production Years: 1908 – 1927
Produced: 15,000,000
Country of origin: US
Manufacturer: Ford Motor Company
  founded by Henry Ford
Designer: Henry Ford, Childe Harold Wills,
  Joseph A. Galamb and Eugene Farkas
Engine capacity: 2900 cc
Power Output: 20 hp = 15 kW
Top Speed: 40–45 mph = 64–72 km/h
Price then:  
To Ford model ‘T’ είναι χωρίς αμφιβολία το φθηνότερο αυτοκίνητο κανονικού μεγέθους που κατασκευάστηκε ποτέ. Ενώ την πρώτη δεκαετία του αιώνα που μας πέρασε, ήταν σε απόλυτους όρους φοβερά ακριβό για ότι προσφερόταν δηλαδή 850 δολάρια (με σημερινή αξία $20.709) την δεκαετία του 20 κατάφερε ο Henry Ford να ρίξει την τιμή του κατά 84% και να το πουλάει προς 290 μόνο δολάρια (με σημερινή αξία $3.289). Για να κατανοήσουμε πόσο χαμηλή ήταν αυτή η τιμή, λάβετε υπ’ όψιν ότι οι ανταγωνιστές του χρέωναν 2000 δολάρια για κάτι ανάλογο το 1909 (με σημερινή αξία $48.726). Ηταν λοιπόν φυσικό, καθώς περνούσαν τα χρόνια να αυξάνει βαθμιαία την απόδοση στην γραμμή παραγωγής με αποτέλεσμα να μειώνει την τιμή με γεωμετρική σχεδόν πρόοδο και να πουλάει ολοένα περισσότερα αμάξια. Το 1914 με την τιμή των 495 δολαρίων, μπορούσε πλέον ενας εργάτης εργαζόμενος σε αμερικάνικο εργοστάσιο να αγοράσει ένα model ‘T’ με μισθό 4 μηνών!!!!
ford t side
Μέχρι το 1925 η τιμή του είχε πέσει στα $240, πράγμα που σημαίνει ότι ένας εργαζόμενος θα μπορούσε να το αγοράσει με μισθούς 2 μηνών, αν δεν έχω κάνει λάθος στους υπολογισμούς μου. Είναι, όμως, δυνατόν ο μισθός ενός εργάτη αμερικάνικου εργοστασίου, να ήταν $120 τον μήνα?
Ο στόχος του Henry Ford είχε πια επιτευχθεί: Λίγο καιρό πριν αρχίσει την μαζική παραγωγή του ιστορικού Model “T” δήλωσε: Θα κατασκευάσω ενα αυτοκίνητο για τις μάζες. Θα είναι αρκετά μεγάλο για να χωράει ολόκληρη την οικογένεια, αλλά αρκετά μικρό για να μπορεί ο ιδιοκτήτης του να το χρησιμοποιεί και να το συντηρεί. Θα κατασκευαστεί με άριστα υλικά, απο τους καλύτερους τεχνίτες με την πιο απλή σχεδίαση της σύγχρονης αυτοκινητοβιομηχανίας. Θα είναι αρκετά φθηνό, για να μπορεί να το αγοράσει οποιοσδήποτε έχει ενα αξιοπρεπή μισθό, και θα μπορεί να απολαμβάνει με τις ώρες την ελευθερία της φύσεως, μαζί με την οικογένεια του!
Εκτός από εκπλήρωση της υπόσχεσης του κατάφερε επίσης να εξοντώσει να εξοντώσει και αρκετούς από τους ανταγωνιστές του. Ενας από αυτούς ήταν ο Billy Durant με το αξιοπρόσεχτο Rugby Star Model F από το Lansing του Michigan. Μπορεί να έχει φοβερή ομοιότητα με το model ‘T’, αλλά είναι σαφώς καλύτερο ποιοτικά.
Άλλη μια συνέπεια της απίστευτα χαμηλής τιμής αυτού του αμαξιού Τ), που εγώ προσωπικά δεν συμπαθώ ιδιαίτερα για τους λόγους που εξηγώ παρακάτω, ήταν η φοβερή εμπορικότητα πού είχε. Μέσα στα 19 χρόνια παραγωγής (1908-1927), πούλησε συνολικά 15,5 εκατομμύρια κομμάτια εκ των οποίων τα 14,5 κατασκευάστηκαν στην Αμερική, 500.000 στον Καναδά και άλλα 500.000 στην Αγγλία. Μόνο ένα αυτοκίνητο κατάφερε να ξεπεράσει το Ford model ‘T’ σε πωλήσεις και αυτό φυσικά ήταν το VW beetle (σκαραβαίος) με 21,5 εκατομμύρια κομμάτια. Λάβετε όμως υπ’ όψιν, ότι η παραγωγή του κράτησε 65 ολόκληρα χρόνια. Διάστημα μεγαλύτερο κατά 3 φορές απ’ ότι με το ‘Τ’ !!!
ford t dashboard
Οι κύριοι λόγοι για τους οποίους αντιπαθώ το model ‘T’ είναι οι εξής:

1. Δεν έχει φρένα στους μπροστινούς τροχούς.

2. Είναι δύσχρηστο γιατί όλα τα κοντρόλ βρίσκονται σε λάθος θέση.

3. Το πετάλι του φρένου είναι στην δεξιά πλευρά.

4. Το μεσαίο πετάλι είναι η όπισθεν.

5. Ο μοχλός του χειρόφρενου αλλάζει και τις ταχύτητες! Αν θυμάμαι σωστά όταν το χειρόφρενο βρίσκεται στην μεσαία θέση και           πατήσουμε το αριστερό πετάλι, ξεκινάει το αμάξι με την πρώτη ταχύτητα. Αφήνοντας το πετάλι νομίζω ότι μπαίνει η δεύτερη ταχύτητα. Αν πατήσουμε το ίδιο πετάλι μέχρι την μέση και κινήσουμε το μοχλό του χειρόφρενου μπροστά, νομίζω ότι μπαίνει η τρίτη ταχύτητα. Αυτό που θυμάμαι με σιγουριά μετά από 12 χρόνια που οδήγησα αυτό το αμάξι στην Αγγλία, είναι ότι είχα χύσει     μπόλικο ιδρώτα, αν και ήταν ανοιχτό, και είχε παγωνιά εκείνη την ημέρα!

6. Το γκάζι είναι πάνω στο τιμόνι, καθώς επίσης και το αβάνς.

7. Δεν έχει ταχυμετρητή.

8. Εκτός απο αμπερόμετρο δεν έχει κανένα άλλο όργανο ελέγχου, ούτε καν μανόμετρο για την πίεση του λαδιού!

9. Εχει πολύ μεγάλο κυβισμό για το μέγεθος του αμαξώματος. Θα έπρεπε ο κύριος Ford να είχε κατασκευάσει και ένα δίλιτρο κινητήρα εκτός από τον τρίλιτρο που χρησιμοποιείτο σ’ όλα τα μοντέλα και τα φορτηγά.

Και τώρα, μερικές από τις κουφές, αλλά εύστοχες δηλώσεις του Henry Ford:

1. Καλά που οι μάζες δεν γνωρίζουν τίποτα για το χρηματοπιστωτικό σύστημα, διότι διαφορετικά, ακόμη και αύριο το πρωί θα κάνανε     επανάσταση.

2. Προωθώντας τις πωλήσεις του Ford model T είπε το εξής απίθανο: Μπορείτε να το αγοράσετε σε οποιοσδήποτε χρώμα, αρκεί να είναι μαύρο….

3. Είτε θεωρείτε ότι μπορείτε να κάνετε κάτι, είτε όχι, έχετε δίκιο! Πράγμα που σημαίνει ότι οποιαδήποτε απόφαση και να πάρετε, είναι σωστή.

There were several cars produced or prototyped by Henry Ford from the founding of the company in 1903 until the Model T came along. Although he started with the Model A, there were not 19 production models (A through T); some were only prototypes. The production model immediately before the Model T was the Ford Model S, an upgraded version of the company’s largest success to that point, the Model N. The follow-up was the Ford Model A and not the Model U. Company publicity said this was because the new car was such a departure from the old that Henry wanted to start all over again with the letter A. As it happens, the first Plymouth car (1928), built by competitor Chrysler Corporation, was named the Model U.
 ford t engine
ford t thermometer

At the top of the engine you can seeThe ignition box of the early model Ts. It has no distributor and the high voltage is produced by four coils and four vibrators, but I cannot remember what gives the command for the spark. I am going to study it, and once I work it out, I shall publish it.

The Ford Model T was named the world’s most influential car of the twentieth century in an international poll.Henry Ford said of the vehicle:”I will build a car for the great multitude. It will be large enough for the family, but small enough for the individual to run and care for. It will be constructed of the best materials, by the best men to be hired, after the simplest designs that modern engineering can devise. But it will be low in price that no man making a good salary will be unable to own one – and enjoy with his family the blessing of hours of pleasure in God’s great open spaces.”

Οι δηλώσεις του Henry Ford που ακολουθούν, είναι απο την πρώτη πενταετία του 20ου αιώνα.

1. Whether you think you can or you can’t you are usually right! It boils down to “whatever decision you take, it is correct”!

2. “I will build a car for the great multitude. It will be large enough for the family, but small enough for the individual to run and care for. It will be constructed of the best materials, by the best men to be hired, after the simplest designs that modern engineering can devise. But it will be low in price that no man making a good salary will be unable to own one – and enjoy with his family the blessing of hours of pleasure in God’s great open spaces.”

3. Talking about the Model ‘T’, Henry Ford said: “You can buy it in any colour, as long as it is Black”!!!


The Captain’s comment

Even though the Model T is considered to be the most influential car of the twentieth century, I think it is the worst one, I have ever driven.  I drove this black one that you see, when I was at the Tuckett’s farm in England, about 10 years ago. As far as I can remember, the brake pedal is at the right hand side, the middle is the reverse and the one at the left is a forward gear change. The hand-brake is combined with the gears. Three gears and hand-brake, all in one!!!

The accelerator is not a throttle pedal, but a lever on the right of the steering column, like some tractors and other machinery have. On the left side of the steering column, there is another lever, that controls the idle speed of the engine. Stopping and changing gear with the model T is a real nightmare. It takes 15 seconds to compile the sequence of the correct movements, in your mind, with pleanty of cold sweat every time !

The dashboard is terribly basic with the only instrument being a miserable, minute ammeter to show the charge/discharge current. No speedometer ! I have the feeling that when Henry said that this mass produced motor car would be really cheap, but functional, he really meant it !

The new Indian car that will sell in Europe for 2000 Euros, surely will have more instruments and a speedometer, but I bet you anything that it won’t be as reliable.