Τι είναι το AUTOVAC ?
Το Autovac είναι ένα δευτερεύον ντεπόζιτο βενζίνης, το οποίο χρησιμοποιήτο σε όσα αυτοκίνητα κατασκευάστηκαν στην αρχή του 20ου αιώνα και είχαν ντεπόζιτο βενζίνης σε χαμηλότερη στάθμη από το καρμπιρατέρ. Η λειτουργία του είναι πολύ απλή, και επειδή δεν έχει κινητά μέρη, εκτός από 2 βαλβίδες είναι άκρως αξιόπιστο.Η βαλβίδα αναρρόφησης αποτελείται από ένα μπαλάκι όπως του πινγκ πονγκ, αλλά μικροσκοπικών διαστάσεων. Πως λειτουργεί : Η πολλαπλή του κινητήρα έχει πάντα κενό (υποπίεση), όταν περιστρέφεται η μηχανή. Αυτή η υποπίεση λαμβάνεται με ένα λεπτό σωληνάκι το οποίο καταλήγει στην προαναφερθείσα βαλβίδα (φλοτέρ), που βρίσκεται στο υψηλότερο σημείο του autovac. Αλλο ένα σωληνάκι καταλήγει στο ανώτατο σημείο του autovac το οποίο παίρνει την βενζίνη από τον πάτο του ρεζερβουάρ. Η αρνητική πίεση που εξασκείται μέσα στο βοηθητικό ρεζερβουάρ έχει σαν αποτέλεσμα να ρουφά την βενζίνη από το κυρίως ντεπόζιτο. Οταν γεμίσει, το μπαλάκι αυτής της βαλβίδας ωθείται προς τα πάνω και την σφραγίζει, ούτως ώστε να μην διαρρεύσει καύσιμο μέσα στην πολλαπλή. Η βενζίνη τροφοδοτείται δια της βαρύτητας μέσα στο καρμπιλατέρ. Εάν το όχημα μείνει σε ακινησία πολλά χρόνια, είναι φυσικό να εξατμιστεί το καύσιμο που περιέχει το autovac. Σ’ αυτή την περίπτωση το γεμίζουμε εμείς με φρέσκια βενζίνη. Μη ξεχνάτε οτι μετά από πάροδο δεκαετίας, η βενζίνη που μπορεί να βρίσκεται μέσα στο ντεπόζιτο του συλλεκτικού σας αμαξιού, είναι άχρηστη και αναφλέγεται με δυσκολία.
Θεωρώ οτι αυτό το σύστημα τροφοδοσίας έχει περισσότερα πλεονεκτήματα από τα μεταγενέστερα συστήματα άντλησης, όπως την μηχανική και την ηλεκτρική αντλία. Η ηλεκτρική αντλία δεν είναι τόσο αξιόπιστη. Εάν μείνει σε αχρηστία πολύ καιρό, οι επαφές της, που μοιάζουν με τις πλατίνες, χρειάζονται απαραιτήτως καθάρισμα με ψιλό γυαλόχαρτο (400-1000).
…Το πρόβλημα που έχω με όλες τις Jaguar !
C.J.