What is Autolube
Photo will follow soon
It is a device of a system by means of which all the moving parts outside the engine, gearbox and differential, get lubricated. It has been used by manufacturers of well made and expensive cars of the 30s.
How does it work?
Inside the engine compartment there is a pump attached on a tank containing oil of high viscosity, operated by a pedal that is situated under the dashboard. Once every 500 km, the pedal is depressed and a strong spring pressurizes the oil that is then distributed through small diameter pipes to all the moving parts of the car (linkages, ball joints, leaf spring supports, etc).
The other cars of that era had the manually operated grease cups initially, and later grease nipples. After 1970 we observe sealed joints containing grease. These provide satisfactory lubrication for a number of years. Afterwards, the lubrication becomes insufficient, wear starts, and finally the part requires replacement.
Είναι ενα σύστημα αυτόματης λίπανσης όλων τον κινητών μερών ενός αυτοκινήτου που κάτω απο νορμάλ συνθήκες υπολιπαίνονται ή δεν λιπαίνονται καθόλου. Χρησιμοποιείτο σε καλά και ακριβά οχήματα της δεκαετίας του 30.
Πως λειτουργεί:
Στον θάλαμο της μηχανής υπάρχει μια ποδοκίνητη αντλία με ενσωματωμένο ντεπόζιτο που περιέχει λάδι με υψηλό ιξώδες. Κάθε 500 km πιέζουμε μία φορά το πετάλι της γενικής λίπανσης. Στην επιστροφή του αυτό το πετάλι, με την βοήθεια ενός δυνατού ελατηρίου, η αντλία στέλνει λάδι σε όλα τα κινητά μέρη του αμαξώματος (σούστες, κλειδώσεις, τιμόνι,κλπ) με μικρής διαμέτρου σωληνάκια.
Στα υπόλοιπα αμάξια της εποχής, το γρασάρισμα γινόταν χειροκίνητα με βιδωτά κυλινδράκια, στα δε μεταγενέστερα μέχρι το 70, είχαν γρασαδοράκια για περιοδικό γρασάρισμα. Ολα τα σύγχρονα, έχουν σφραγισμένα (με γράσο) ρουλεμάν και κλειδώσεις που διασφαλίζει καλή λίπανση για λίγα μόνο χρόνια. Αφού περάσουν αυτά τα χρόνια, η λίπανση γίνεται πλημμελώς, με αποτέλεσμα να αρχίζει η φθορά.