Η Οικολογική Οδήγηση.
Η οικολογική οδήγηση βασίζεται στη ασφαλή & οικονομική χρήση ενός οχήματος.
Η πρώτη μας μέριμνα είναι να λειτουργούμε την μηχανή μας με τρόπο τέτοιο, ώστε η απόδοση της να είναι η μέγιστη, που για την πλειοψηφία των μηχανών, είναι οι μισές από το μάξιμουμ (2500-3000rpm). Οταν η μηχανή δουλεύει με την μέγιστη απόδοση, η κατανάλωση είναι χαμηλότερη και οι ρύποι λιγότεροι. Κάτι που πρέπει απαραιτήτως να αποφεύγουμε είναι οι απότομες μεταβολές στην ταχύτητα. Η μεν βίαιη επιτάχυνση χύνει στην κυριολεξία βενζίνη στην μηχανή και φθείρει όλα τα κινητά μέρη, η δε απότομη επιβράδυνση φθείρει τα φρένα και τα λάστιχα. Για να επιβραδύνουμε, κατεβάζουμε ταχύτητα, καθώς επίσης και στις κατηφόρες.
Επιπροσθέτως, πρέπει να αποφεύγουμε την χρήση του κλιματισμού τουλάχιστον στις ανηφόρες, εφ’ οσον απορροφά αρκετά kW απο την μηχανή. Το ίδιο ισχύει και με τα φώτα ομίχλης που ενα μεγάλο ποσοστό Ελλήνων οδηγών χρησιμοποιούν κατά κόρο. Οχι μόνο απαγορεύεται η χρήση τους όταν δεν έχει ομίχλη, αλλά είναι και άκρως ενοχλητικά για τα αυτοκίνητα που ακολουθούν και επικίνδυνα γιατί τυφλώνουν τους απέναντι οδηγούς και τα προπορευόμενα οχήματα. Μπορεί η κατανάλωση τους να είναι μόνο 152 W, αλλά αν λάβει κανείς υπόψιν την χαμηλή απόδοση του εναλλακτήρα (δυναμό) σε συνδυασμό με την μηχανή, ισοδυναμεί με απώλεια ενός ίππου!
Πολλοί οδηγοί έχουν την κακή συνήθεια να μαρσάρουν χωρίς λόγο όταν τα οχήματα τους είναι σταματημένα. Να θυμάστε οτι κάθε γκαζιά χύνει μπόλικη βενζίνη μέσα στην μηχανή.
Οταν βλέπουμε κόκκινα φανάρια αρχίζουμε την επιβράδυνση απο απόσταση, προκειμένου να αποφύγουμε την χρήση των φρένων, και ενδεχομένως το σταμάτημα.
Εφαρμόζοντας τις ανωτέρω συμβουλές θα επιτύχετε μείωση της κατανάλωσης ως 40% μέσα στην πόλη και εκμηδενισμό της φθοράς.